יום שני, 20 בינואר 2014

כללים לבחירת חוקרים פרטיים

דרך מנועי החיפוש באינטרנט נוכל למצוא מגוון רחב של בעלי מקצוע, ביניהם גם נותני שירות בתחום החקירות. כמו עם כל בעל מקצוע אחר, יש כללים ברורים גם לבחירת חוקרים פרטיים ומשרדי חקירות.
מנועי החיפוש באינטרנט נותנים לכולנו גישה פשוטה ומהירה להיצע רחב ומגוון של בעלי מקצוע. בכל עת שנרצה למצוא חוקרים פרטיים או משרד חקירות, נוכל פשוט להכניס את מילות המפתח המתאימות, ונקבל תוצאות רבות. השאלה היא, איך בוחרים את החוקר הפרטי הנכון? כמו עם כל בעל מקצוע או נותן שירות אחר, יש כמה כללי זהב לבחירת המשרד או החוקר המתאים.
לפני הכל, חשוב לציין כי חקירות פרטיות הן תחום שדורש את מלוא הדיסקרטיות מנותני השירות. זה פחות משנה איך אתר האינטרנט של החוקרים או משרדי החקירות נראה, הרי בעזרת טכניקות נכונות, כל אחד יכול לעצב את האתר שלו היטב ולתת את הרושם שהאנשים שעומדים מאחורי האתר הם מקצוענים ואמינים. אבל בפועל לא תמיד כך הדבר. על כן, דבר ראשון שצריך לבדוק לפני שבוחרים חוקרים פרטיים הוא רישיון לביצוע חקירות. במידה ומדובר במשרד חקירות, צריך לבדוק גם שיש רישיון לניהול המשרד מטעם משרד המשפטים. בלעדי הרישיונות האלה, אין טעם בפנייה אל החוקרים, ביצוע החקירה ותשלום עבורה, משום שהחקירה תתבצע שלא כחוק.
דבר נוסף שצריך לבדוק הוא את המיקום של אתר האינטרנט במנוע החיפוש של גוגל. כמובן שיש דרכים להביא את האתר קדימה, אבל כיום, גוגל שמה דגש על איכות, ואם אתר אינו איכותי, ניסיון להביא אותו קדימה בעזרת קידום אורגני לא יצליח. התוצאות הממומנות גם הן מקור טוב למציאת חוקרים, כי התוצאות האלה כרוכות בתשלום, מה שמעיד על רצינות.
כלל שלישי לבחירה נכונה הוא הניסיון בפועל שיש לחוקר או למשרד החקירות, ודבר זה נמדד לפי שנות הניסיון. כמו כן, יש לבחון את ההתמחות הספציפית, למשל חקירות בתחום האישות, חקירות כלכליות וכדומה. בדקו איזה ליווי, ייעוץ, מידע ותמיכה יכולים לתת החוקרים והמשרדים על בסיס הניסיון שהם צברו. אם באתר האינטרנט יש עמוד מאמרים, כדאי להיכנס ולקרוא אותם, ולבדוק האם התוכן רלוונטי וענייני. בנוסף, שימו לב שבכל האתר אין חשיפה של פרטים דיסקרטיים של חקירות ולקוחות קודמים.
כלל רביעי הוא האופן שבו ניתנת הצעת מחיר. אי אפשר לנקוב במחיר ברור בשיחת טלפון, וצריך לעשות זאת בארבע עיניים, אז אפשר לדון במקרה הספציפי ולבחון אותו לעומקו. שימו לב לא רק למחיר, אלא גם להיצע הפתרונות שהחוקרים מוצאים למקרה הספציפי שלכם.

אם כן, חיפוש דרך האינטרנט יכול להיות מבלבל, בשל ההיצע הרחב של חוקרים ומשרדי חקירות. עם זאת, מדובר בחיפוש ראשוני הכרחי, ויש להרים את הטלפון רק לחוקר עצמאי או משרד חקירות שנראה מהאתר שלהם שהם לגיטימיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה