יום חמישי, 2 בינואר 2014

משרד חקירות לאיתור מטרידים טלפוניים


הטרדה טלפונית נחשבת לעבירה קלה אומנם, אבל היא עבירה פלילית לכל דבר. אם גם אתם סובלים מהטרדות טלפונים, משרד חקירות יוכל לעזור לכם על ידי איתור המטרידים.

אומנם התקשורת לא מציגה הרבה סיפורים הקשורים להטרדות טלפוניות, אבל מדובר בתופעה נפוצה למדי, וברוב המקרים המוטרדים לא מקבלים מענה מגורמי האכיפה. משרד חקירות יכול לעזור בתהליך של איתור המטרידים הטלפוניים, ועל אף שהוא אינו גורם אכיפה כלשהו, הוא בהחלט יכול להגביר את תחושת הביטחון, כי הוא מבצע את הפעולות הנדרשות כדי לשים סוף לבעיה.
הנחיות משטרת ישראל

במקרים של הטרדות טלפוניות, משטרת ישראל נותנת את ההנחיות הבאות:

-          במידה והמטריד הוא לא מישהו שמכירים, כדאי להחליף את מספר הטלפון בבית. רצוי אף לחסום את המספר, וגם להשתמש בשירות שיחה מזוהה של בזק כדי לעקוב אחר פירוט השיחות הנכנסות אל מכשיר הטלפון.
-          אם מכירים את המטריד, אפשר להגיש תלונה במשטרה ולמסור את כל הפרטים הידועים אודות המטריד לשוטרים המטפלים בנושא.
-          אם ההטרדות ממשיכות, כדאי להקליט את השיחות עם המטרידים, כדי שאפשר יהיה לזהות אותו תוך השוואת הקול שלו עם קול החשוד. רצוי לתעד כמה שיותר שיחות כאלה, ולשים דגש על רישום תאריך ושעה של השיחות. הקלטת תוכל לשמש כראיה בבית המשפט, והיא תהיה יעילה במידה ויש בה איומים מצד המטריד.

מה המשטרה עושה?

בדרך כלל, המשטרה לא מטפלת בתלונות מעין אלה, והן נסגרות מפאת חוסר עניין לציבור. עם זאת, המשטרה יכולה לפנות לבית המשפט ולקבל צו שיורה למחלקת הביטחון של חברת הטלפונים או חברת הסלולאר להפיק דו"ח פירוט שיחות נכנסות לקו המבוקש שאליו מגיעות השיחות המטרידות.
דרכים לאתר את המטרידים
אם השיחות מתבצעות דרך קו טלפון שמספרו חסוי או בלתי מזוהה, יש דרכים לעקוף את המחסום הזה ולאתר את המטרידים. במידה והמספר לא מזוהה או חסוי, צריך משרד חקירות שיטפל בנושא.
כשאלה שיחות ממספר מזוהה, מומלץ תחילה לפעול באופן עצמאי כדי לאתר את המטריד, או לפחות לזהות אותו. אפשר להתקשר למספר של המטריד ממספר לא מזוהה, ולנסות לזהות את קולו. בעת הצורך, ניתן להשתמש בדרכים ערמומיות, ומבלי להזדהות, כדי להוציא ממנו פרטים.

אין ספק ששירות של משרדי חקירות הוא האופציה הכי טובה, גם אם מדובר במטריד מזוהה, וגם אם השיחות הן ממספר שאינו חסום. הסיבה לכך היא שטיפול בנושא בידיהם מאפשר שימוש בראיות בבית המשפט בצורה חופשית יותר, בלי מגבלות ותנאים. וכמובן, הניסיון של חוקרים פרטיים בנושא שיחות מטרידות יזרז את כל התהליך וישים סוף לתופעה הרבה יותר מהר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה