יום רביעי, 11 בדצמבר 2013

חוקר פרטי – עולם ומלואו של עניין ואתגר



אחד המקצועות הניתפסים כמרתקים ביותר הוא ללא ספק זה של חוקר פרטי. אם מדובר בהשפעה מסרטי קולנוע או סדרות טלוויזיה שונות, תמיד נידמה כי זהו מקצוע עתיר עניין ופעילות.
הטלוויזיה והקולנוע יצרו אצל רבים מאיתנו תפיסות שונות לגבי דמויות ובעלי מקצוע בענפים שונים, וללא ספק אחד מאותם מקצועות שתמיד ניראים לרובנו קסומים הוא זה של חוקר פרטי כלשהו.
החוקר תמיד ניראה שרמנטי, ערמומי ומתוחכם והעבודות שלו תמיד קשורות לפרשיות רצח, שוד אלים או היעלמות מסתורית. כל אלו יחדיו יוצרים מאין אשליה של מקצוע חלומי.
עם כל זאת, המציאות מעט שונה מהעולם ההוליוודי והמקצוע של חוקר פרטי כיום כולל בתוכו המון אספקטים שנוספים לאלו של ערמומיות, תחכום ופתרון תעלומות.
חוקר פרטי כיום צריך להיות בעל יכולות טכנולוגיות מגוונות במטרה להפעיל ציוד מעקב מתקדם, אם אלו מצלמות סמויות שניתן לשתול בנקודות רגישות במשרד או בבית של מי שמבוצע מעקב לגביו, מיקרופונים ארוכי טווח שיאפשרו להאזין לשיחות כאשר הנעקב חושב שהוא מחוץ לטווח שמיעה של מישהו וכמובן ציוד הקלטה שיאפשר אגירה של כל החומרים הללו, הן של וידאו והן של שמע ואפשרות עריכה שלהם לנקודות החשובות למבקש המעקב.
חקירות פרטיות מבוצעות כיום במגוון נושאים וכל אחד מהם דורש מהחוקר יכולות טכנולוגיות גבוהות כפי שציינו, כמו גם יכולת לגלות סבלנות ארוכה בעת מעקבים סמויים אחר הנעקב, מעקבים שלעיתים אורכים שעות ארוכות ואף ימים מלאים עד שמגיעים לתוצאה חיובית למעקב שתועיל ללקוח ובנוסף לכך יכולת ניתוח מצבים שונים אפשריים כמו היכן לחכות לנעקב, כיצד לפתות אותו לאמר משהו מפליל או לבצע פעילות מפלילה וכדומה.

כל חקירה שונה מרעותה שכן חלק מהחקירות אישיות ובמטרה לגלות בעל או אישה שמנהלים רומן מחוץ לנישואין, חקירה שמנהלים לפני נישואין בין צד עשיר לצד עני יותר, הוכחות של עבריינות בסכסוכי שכנים וכדומה. חלק מהחקירות כלכליות ומבוצעות כדי להוכיח יכולת עבודה של הנעקב אם הצהיר אחרת, בדיקת חשבונות בנק של בעל\אישה בטרם גירושין, חקירות של מהימנות עובדים ועוד.
כל חקירה והייחוד שלה, כאשר בכולן על החוקר להיות איש מקצוע מיומן ובעל ראש פתוח וחשיבה מהירה לקלוט מתי וכיצד הוא משיג את התוצאות הטובות ביותר לקוח שלו ולא משנה אם מדובר בחקירה אישית או כלכלית מסחרית.
כל אלו מרכיבים מציאות שונה הנוגעת לחוקרים פרטיים, כזו ששונה ממה שניבט מהטלוויזיה או הקולנוע, מציאות של עבודה קשה, ממושכת, מרוכזת, תוך כדי שימוש במגוון עזרים ואביזרים לביצוע המשימה, והכל תוך כדי הבנה וידע בנושא המעקב ויכולת לנסות ולהביא לתוצאה הטובה ביותר בסיום הפרוייקט שהוטל עליו.

אז אם אתם חושבים שאתם עונים לכל מה שציינו במאמר זה, ואתם בנויים להיות חוקרים פרטיים, אנו מציעים לכם לנסות זאת, אך אם אתם מופתעים ומבינים שהמקצוע הזה, כמו כל מקצוע אחר, חופן בתוכו עבודה לא מועטה ולאו דווקא נוצצת אז כדאי שתמשיכו לצפות בבעלי מקצוע אלו על המרקע בלבד.

תגובה 1:

  1. כתבה מעניינת. אני מכיר גם חברות מיגון ואבטחה שיכולות להשלים על פועלו של חוקר פרטי. אחת הטובות שבהן היא עולם המיגון. וזה האתר שלהם: http://safeworld.co.il

    השבמחק